Lejekontrakt og opsigelse

Scroll ned for at læse mere

Lejekontrakt

I forbindelse med udarbejdelse af en lejekontrakt, skal vi hos MJT bruge nedenstående oplysninger på alle som er juridiske lejere af lejemålet. Oplysningerne sendes til udlejning@mjt.dk.

  • Fulde navn
  • Nuværende adresse
  • CPR-nummer
  • Telefonnummer
  • Mail adresse

I tilfælde af at ovenstående oplysninger ændre sig, skal dette oplyses til MJT på udlejning@mjt.dk.

Lejekontrakten skal returneres til MJT i underskrevet stand. Lejekontrakten er først gældende, når depositum etc. er indbetalt. Returnering af lejekontrakten og indbetaling af depositum etc., skal ske senest 5 dage efter lejekontrakten er fremsendt til lejer.

Opsigelse

Opsigelse af et lejemål skal ske skriftligt til udlejning@mjt.dk.

I forbindelse med opsigelsen har vi hos MJT behov for nedenstående oplysninger:

  • Fulde navn
  • Ny adresse
  • Mail adresse
  • Telefonnummer

Du har som udgangspunkt løbende måned + 3 måneders opsigelse. Lejemålet skal fraflyttes 14 dage før bindingsperiodens udløb, hvilket også vil fremgå af den bekræftelse du modtager, når lejemålet er opsagt.

Skulle du fraflytte lejemålet inden denne tid, har vi som udlejer pligt til at forsøge genudlejning. Forsøg på genudlejning inden bindingsperiodens udløb, vil kun ske når der er afholdt fraflytningssyn. Straks efter fraflytningssynet skal det oplyses via mail til udlejning@mjt.dk, at I er fraflyttet og ønsker lejemålet genudlejet hurtigst muligt. Dette kan dog tidligst være 14 dage efter tidspunktet for fraflytningssynet, i forhold til istandsættelsesperioden. Skulle genudlejning lykkedes inden bindingsperiodens udløb, vil du kun blive opkrævet husleje frem til den dato lejemålet igen er lejet ud fra.

2018 © MJT Bygherrerådgivning