Lejekontrakt og opsigelse

Scroll ned for at læse mere

Lejekontrakt

I forbindelse med udarbejdelse af en lejekontrakt, skal vi hos MJT bruge nedenstående oplysninger på alle som er juridiske lejere af lejemålet. Oplysningerne sendes til udlejning@mjt.dk.

  • Fulde navn
  • Nuværende adresse
  • CPR-nummer
  • Telefonnummer
  • Mail adresse

I tilfælde af at ovenstående oplysninger ændre sig, skal dette oplyses til MJT på udlejning@mjt.dk.

Lejekontrakten skal returneres til MJT i underskrevet stand. Lejekontrakten er først gældende, når depositum etc. er indbetalt. Returnering af lejekontrakten, samt indbetaling, skal ske senest 5 dage efter lejekontrakten er fremsendt til lejer.

Opsigelse

Opsigelse af et lejemål skal ske skriftligt til udlejning@mjt.dk.

I forbindelse med opsigelsen har vi hos MJT behov for nedenstående oplysninger:

  • Fulde navn
  • Ny adresse
  • Mail adresse
  • Telefonnummer

Du har som udgangspunkt løbende måned + 3 måneders opsigelse. Lejemålet skal fraflyttes 14 dage før bindingsperiodens udløb, hvilket også vil fremgå af den bekræftelse du modtager, når lejemålet er opsagt.

Hvis du ønsker at fraflytte lejemålet inden synsfristen, har vi som udlejer pligt til at forsøge genudlejning 14 dage efter flyttesynet er afholdt. Er dette aktuelt, skal vi have besked omkring dette i forbindelse med din opsigelse, da lejemålet som udgangspunkt ellers vil blive annonceret til genudlejning dagen efter den normale opsigelsesperiode. Hvis vi senere modtager besked om at lejemålet fraflyttes før tid, og vi i den mellemliggende periode have indgået en ny lejeaftale i forhold til udløb af den almindelige opsigelsesperiode, vil den være bindende i forhold til din frigørelse af lejemålet.

2018 © MJT Bygherrerådgivning